ΠΕΡΙ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥΣ.

Έγιναν μεταρρυθμίσεις επί
μεταρρυθμίσεων έκτοτε. Το αποτέλεσμα μας ικανοποιεί; Αν μας ικανοποιεί είναι
επιτυχημένες. Αν όχι, είναι όχι μόνο πεταμένα λεφτά αλλά και μορφωτική οπισθοδρόμηση. Προσωπικά δεν με
ικανοποιεί.
Έχω ξαναγράψει με άλλη ευκαιρία,
ότι οι Εβραίοι, όταν ίδρυσαν το νέο κράτος τους, προβληματίστηκαν για το ποια
γλώσσα θα επιλέξουν. Στο νέο κράτος, υπήρχε πανσπερμία γλωσσών επειδή οι
κάτοικοι προήρχοντο από πολλές χώρες. Πολλοί δεν ήξεραν καθόλου Εβραϊκά και
άλλοι μιλούσαν διάφορες διαλέκτους. Εδώ στην Ελλάδα, πριν το ολοκαύτωμα άλλη γλώσσα μιλούσαν οι Εβραίοι των Ιωαννίνων
και άλλη της Θεσσαλονίκης. Σκέφτηκαν να δουν
λοιπόν ποια γλώσσα μιλούσε η πλειοψηφία
για να την καθιερώσουν ως επίσημη. Διαπίστωσαν όμως ότι η πιο κοινή
γλώσσα ήταν τα Γερμανικά! Μετά το ολοκαύτωμα η καθιέρωση της Γερμανικής ήταν
βέβαια αδιανόητη και αποφάσισαν να καθιερώσουν και να μάθουν την Αρχαία
Εβραϊκή. Ανέστησαν λοιπόν και μιλούν μια τέως νεκρή γλώσσα. Φυσικά δεν έχω τις γνώσεις για να ξέρω ποια Αρχαία Εβραϊκή ανέστησαν και
πόσο Αρχαία είναι.
Για να μην υποτιμούμε οτιδήποτε
δικό μας, κάτι ανάλογο πετύχαμε ίσως και
εδώ, με την προσπάθεια και τις παραινέσεις φωτισμένων δασκάλων, όπως του Κοραή
αλλά και αρκετών άλλων, για να φτάσουμε
από την «Βαβυλωνία» του Βυζάντιου στο σημερινό αποτέλεσμα.
Τελευταίο: Επί Τουρκοκρατίας, οι
Έλληνες είχαν τα καλύτερα σχολεία, διασκορπισμένα στα Βαλκάνια, την Σμύρνη και
στην Κωνσταντινούπολη αλλά και εκτός Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Αυτό πρέπει να θυμόμαστε και να διδάσκουμε
και όχι ψευδοϊστορία, όπως το κρυφό σκολειό.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου
<< Home