Κυριακή, Δεκεμβρίου 14, 2008

ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΕΜΠΡΗΣΜΟΙ ΚΑΙ ΛΕΗΛΑΣΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 6-12-2008


Από όλα τα κείμενα που διάβασα ή τα σχόλια που τυχόν άκουσα, με θέμα τον φόνο του μαθητή στα Εξάρχεια, το κείμενο που ακολουθεί, του Διονύση Γουσέτη, το οποίο δημοσιεύτηκε  την 13η Δεκεμβρίου 2008, είναι αυτό που περισσότερο πλησιάζει με την δική μου άποψη, και το θεώρησα ισορροπημένο, χωρίς προκαταλήψεις, και ιστορικά σύνδρομα.

Του άρθρο του Διονύση Γουσέτη:

"Ήταν προφητικό το σημείωμά μου της περασμένης εβδομάδας. Μίλαγε για τις τραγωδίες που επιφυλάσσει στα παιδιά της η κατακερματισμένη καθυστερημένη κοινωνία, που δεν έχει ούτε συνοχή ούτε συνολικό στόχο. Το Σάββατο παίχτηκε στην καρδιά της πρωτεύουσας, αλλά και άλλων μεγάλων πόλεων, η γνωστή τραγωδία. Αστυνομικός που δεν συμπεριφέρθηκε ως όργανο της τάξεως, αλλά ως τσαμπουκαλής, σημάδεψε με το πιστόλι του και σκότωσε 15χρονο παιδί

Μόνο στην Ελλάδα προσλαμβάνονται τέτοια άτομα στην αστυνομία και, πολύ περισσότερο, τους δίνεται όπλο. Αλλά αυτά για μας είναι ψύλλοι στʼ άχερα.

Το παιδί (ή κάποιο παιδί) δεν συμπεριφέρθηκε στους αστυνομικούς όπως απέναντι σε όργανα της τάξεως, αλλά όπως απέναντι σε εχθρούς. Δεν του έμαθε κανείς ότι η αστυνομία είναι απαραίτητη για να κρατάει την τάξη, ότι χωρίς αστυνομία θα χανόταν η στοιχειώδης ασφάλεια. Όλες οι αστυνομίες του κόσμου είναι σκληρές και οι σοσιαλιστικές σκληρότερες. Δεν διατηρείται η τάξη με το μαλακό. Όμως, μόνο σε καθυστερημένες χώρες, όπως η δική μας, η σκληρότητα παίρνει προσωπικό χαρακτήρα.

Το «ξεκαθάρισμα λογαριασμού» η αντιπολίτευση υποκριτικά το βάφτισε αστυνομική καταστολή. Αν επρόκειτο για καταστολή, θα έφερνε μαζί του όλη τη διμοιρία των ΜΑΤ, που βρισκόταν ένα μόλις τετράγωνο μακρύτερα από το σημείο του φόνου.

Ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών και ο αρχηγός της αστυνομίας υπέβαλαν παραίτηση, αλλά ο πρωθυπουργός δεν τις έκανε δεκτές, δίνοντας εύλογα την εντύπωση ότι οι παραιτήσεις ήταν «επικοινωνιακές». Στη συνέχεια, ο υπουργός δήλωσε ότι η τιμωρία του δράστη θα είναι «παραδειγματική». Καθηγητής της νομικής σχολής αυτός, δεν ξέρει ότι οι ποινές που επιβάλλει η Πολιτεία έχουν όλες τον χαρακτήρα του σωφρονισμού και ότι οι τιμωρίες «προς παραδειγματισμόν» ανήκουν σε παρωχημένους βάρβαρους καιρούς; Προφανώς το ξέρει. Αλλά οσμίστηκε ότι οι «μάζες» θα πάρουν «εκδίκηση» και προσπάθησε να βγει ο ίδιος από το μάτι του επερχόμενου κυκλώνα.

Ο κυκλώνας ήρθε και τα αποτελέσματα ήσαν χειρότερα από τα συνηθισμένα. Θύμιζε τις εξεγέρσεις των παρισινών προαστίων, με μια διαφορά: εκεί επρόκειτο για προάστια και για παιδιά μεταναστών, δηλαδή ενός κατώτερου θεού. Εδώ επρόκειτο για το κέντρο της πρωτεύουσας και για παιδιά, αν κρίνουμε από το θύμα, εύπορων οικογενειών, ο δε κυκλώνας δεν περιορίστηκε στην Αθήνα. Με ένα καταπληκτικό συντονισμό επεκτάθηκε σε όλες σχεδόν τις μεγάλες πόλεις. Έτσι που οι ΗΠΑ, Βρετανία, Ισπανία, Αυστραλία εξέδωσαν -εν μέσω οικονομικής κρίσης- ταξιδιωτικές οδηγίες εναντίον του τουρισμού μας. Επρόκειτο δηλαδή για πραγματική κοινωνική έκρηξη.

Έκρηξη εναντίον τίνος; Έκαψαν τα πάντα, με προτίμηση όμως τράπεζες και πολυτελή αυτοκίνητα. Συνεπώς, οι καταστροφές ήσαν μεν τυφλές, αλλά όχι εντελώς. Έκρυβαν και ιδεολογία. Έκρυβαν οργή -καλύτερα απελπισία- για το βάλτο που ολοένα περισσότερο βυθίζεται η χώρα. Ο βάλτος περιέχει την ατιμωρησία των αστυνομικών, που από παντού καταγγέλλεται. Ωστόσο, περιέχει και ατιμωρησία που αποσιωπάται, αλλά είναι εξ ίσου επικίνδυνη, διότι προκαλεί εθισμό. Αφορά τα δυο εκατομμύρια(!) αυθαίρετα, τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες που κυκλοφορούν προκλητικά στα πεζοδρόμια, τα σκουπίδια που γεμίζουν δρόμους και παραλίες. Τα παιδιά που καίνε κάλπες, που δέρνουν και… χτίζουν καθηγητές, έχουν εθιστεί στην ατιμώρητη ασυδοσία. Γιατί να μην κάψουν και μερικά κτίρια;

Όταν, μαζί με τις καταστροφές, άρχισε η λεηλασία, τα κανάλια τόνιζαν τη συμμετοχή μεταναστών. Να έχουμε κάποιους να ρίξουμε το ανάθεμα. Ωστόσο, οι λεηλασίες είναι το ασφαλέστερο παρακολούθημα κάθε κενού εξουσίας. Το μπλακ άουτ στη Ν. Υόρκη προκάλεσε λεηλασίες. Ο τυφώνας Κατρίνα στη Ν. Ορλεάνη το ίδιο. Όταν οι Αμερικάνοι μπήκαν στη Βαγδάτη, διαλύοντας το κράτος του Σαντάμ, περίμενα με ενδιαφέρον την αντίδραση του πληθυσμού: ευαρέσκεια που γλύτωσε από το δικτάτορα ή δυσαρέσκεια που μπήκαν οι ξένοι; Κανένα από τα δυο δεν συνέβη. Ο πληθυσμός εκμεταλλεύτηκε το κενό εξουσίας για να πλιατσικολογήσει. Δεν τίθεται λοιπόν θέμα μεταναστών. Τίθεται θέμα ανικανότητας της αστυνομίας, δηλαδή της κυβέρνησης, που δημιούργησε το κενό εξουσίας. Τόσης ανικανότητας, ώστε δεν αποκλείεται -στο αδιέξοδο που βρίσκονται- η κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Έσχατο τεκμήριο καθυστέρησης αυτό!

Δε στενοχωρήθηκαν όλοι από αυτό τον κυκλώνα. Ο ηγούμενος Εφραίμ χάρηκε, διότι επιτέλους έφυγε από πρωτοσέλιδο. Χάρηκε και η κυβέρνηση, στην αρχή τουλάχιστον, όταν ήλπιζε στην ανάκτηση της ψήφου των φιλήσυχων πολιτών. Τα κανάλια χάρηκαν επίσης. Απέκτησαν δωρεάν θέαμα, με υψηλή μάλιστα τηλεθέαση. Και παρακαλώ ας μη μου αντιτείνει κανείς ότι αυτή η διαμαρτυρία σημαίνει απελευθέρωση από τη χαύνωση της τηλεόρασης και του καναπέ. Η τυφλή βία είναι απολύτως εναρμονισμένη με τη χαύνωση της τηλεόρασης."




Δεν έχω να προσθέσω τίποτα περισσότερο, απλώς αναρωτιέμαι... Οταν έχει καθιερωθεί το "άβατο των Εξαρχείων" για πολιτικούς και αστυνομικούς, όταν έχουν γίνει τόσες επιθέσεις, προπηλακισμοί, γιαουρτώματα, αλλά και βαρύτατοι τραυματισμοί. Οταν γίνονται επιθέσεις ακόμα και στα συνεργεία που έκαναν δοκιμαστικές γαιωτρήσεις για το σχεδιαζόμενο μετρό-"για να μην αλλάξει ο χαρακτήρας της περιοχής"- και όλα αυτά με την ανοχή της Πολιτείας... Τότε, το πότε θα χυθεί αίμα δεν είναι απλώς θέμα χρόνου;

Η Πολιτεία, η οποία ανεχόταν αυτή την πρωτοφανή για Ευρωπαϊκή πόλη κατάσταση, δεν είναι ο ηθικός αυτουργός του φόνου αλλά και των βανδαλισμών που ακολούθησαν;

Επίσης αναρωτιέμαι:
Είχε συναίσθηση ο αρμόδιος υπερυπουργός πόσο εξόργιζε τον κόσμο -και της γελοιότητος-όταν εδήλωνε ότι η Πολιτεία δεν θα ανεχθεί κ.λ.π. κ.λ.π. και στην διπλανή σκηνή πυρπολούντο τράπεζες, καταστήματα, σπίτια και αυτοκίνητα απλών πολιτών;

Ποιά Πολιτεία δεν θα ανεχθεί! Αυτή, η αναποτελεσματική και παραλυτική πολιτεία, που ανέχεται να καταλαμβάνονται οι πεζόδρομοι και τα πεζοδρόμια από δίκυκλα και αυτοκίνητα; Αυτή των δύο εκατομμυρίων αυθαιρέτων; Αυτή που τα ανέχεται όλα εν ονόματι του "πολιτικού κόστους" και μόνο επίτευγμά της είναι ότι πλουτίζουν οι ασκούντες την εξουσία εντός ελαχίστου χρονικού διαστήματος;

"Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία" εν προκειμένω η δημοκρατία, για να παραφράσουμε λίγο τον ποιητή.

17 Comments:

Blogger athinovio said...

http://www.philology.gr/blog/
σχετικά

την καλησπέρα μου

11:55 μ.μ.  
Blogger Univers said...

Πράγματι μία πολύ ισορροπημένη και ψύχραιμη άποψη, χωρίς παρωπίδες.

11:43 π.μ.  
Blogger Dion.M. said...

Χαιρετώ τον φίλο "απ' τα παλιά", καθώς επίσης και την νέα φίλη.

3:03 μ.μ.  
Blogger Locus Publicus said...

Κύριε dion, έρχεστε εσείς τώρα που αποχωρώ εγώ. Είσασταν το πρώτο μου σχόλιο. Σας οφείλω και το αβατάρι απο τα περσινά Χριστούγεννα!

Φίλε μου, σε σένα και την οικογένειά σου, τις ολόψυχες ευχές μου για Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά.

Locus

5:09 π.μ.  
Blogger Locus Publicus said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

5:09 π.μ.  
Blogger Dion.M. said...

Φίλε LocusPublicus, με τρομάζει λίγο αυτό το "αποχωρώ". Ελπίζω να εννοείς μόνο από το θέμα και όχι γενικώς από το blogging.

Οπως κατάλαβες μάλλον συμφωνούμε γενικώς και ιδιαίτερα για τα συμβαίνοντα στην Ελλάδα.

Ονειρευόμαστε μια διαφορετική πατρίδα, που όμως δεν την αξιωθήκαμε.

Δεν μπορεί να έχει θετικό αποτέλεσμα η τυφλή βία, ούτε ο ευνουχισμός της Αστυνομίας.

Κυρίως όμως μέμφομαι αυτούς, που τους εμπιστεύτηκε ο λαός τις ευθύνες διακυβέρνησης της χώρας και τήρησης των νόμων και αυτοί επιδόθηκαν σε λεηλασία χειρότερη από τους κουκουλοφόρους. Ακόμα και τα σεξουαλικά τους μέσω της εξουσίας περίμεναν να επιλύσουν, (Ζαχόπουλος-Βαρθολομαίος), πόσο μάλλον τα οικονομικά τους.

Πως να τολμήσουν να νομοθετήσουν! Πως να τολμήσουν να επιβάλουν τον νόμο. Το μόνο που τους έμεινε είναι να κρύβονται. Κανείς δεν μπορεί να πείσει τον άλλο και να κυβερνήσει αν δεν δίνει ο ίδιος το παράδειγμα.

Για το Βατοπέδιο, τα πορίσματα της εξεταστικής είναι όσα και τα κόμματα! Η βουλή γελοιοποιεί τους θεσμούς χειρότερα από τους κουκουλοφόρους.

Χρειάζεται ηθικό έρεισμα για να μπορείς να κυβερνήσεις, και πάλι πολύ δύσκολο θα είναι σε μια κατακερματισμένη κοινωνία σαν την δική μας. Γι' αυτό έγραψα "θέλει αρετήν και τόλμην" η... δημοκρατία. Χωρίς αρετή μάλιστα πως μπορείς να έχεις τόλμη! Είναι και τα δύο απαραίτητες συνθήκες.

12:13 μ.μ.  
Blogger Locus Publicus said...

Δεν υπάρχει αντίδοτο αγαπητέ μου dion. Συμφωνώ μέ τα λεγόμενα. Εκτρέφουμε εδώ και χρόνια μια κουλτούρα αλητείας, μέσα στα πανεπιστήμια, και σήμερα μέσα στα υπο κατάληψη σχολεία. Δεν έχουμε την δυνατότητα ως κοινωνία να ξεχωρίσουμε τους τρομοκράτες που εκθρέφουμε. Τη στιγμή που γράφω αυτό το σχόλιο, το Πολυτεχνείο είναι υπο τρομοκρατική κατοχή. Σε οποιαδήποτε άλλη κοινωνία, οι καταληψίες θα θεωρούνταν τρομοκράτες. Στο χώρο του σχολείου παράγονται βόμβες για να σκοτωθούν άνθρωποι. Σε οποιαδήποτε άλλη κοινωνία, το θέμα θα ήταν απλό. Πρόκειται για τρομοκράτες. Και θα δινόταν στην αστυνομία το κάθε δικαίωμα για χρήση βίας. Αλλά στην λαικιστική σκέψη πολλών συμπατριωτών μας, αυτό αποτελεί δυναμική επανάσταση των νέων. Που έχουν Ασυλο. Ειμαι εντελώς αηδιασμένος απο τη διαπίστωση πως τελικά η πατρίδα μου, πράγματι, δεν είναι δυτική χώρα.

7:47 π.μ.  
Blogger Dion.M. said...

Διάβασα χθες στο flash.gr, ότι ο εισαγγελέας αυτεπαγγέλτως ζήτησε την επέμβαση της αστυνομίας στο Πολυτεχνείο, διότι εντός του χώρου του Πολυτεχνείου τελούνται κακουργηματικές πράξεις. Οταν η αστυνομία γνωστοποίησε το γεγονός στον (εκλεγμένο) Πρύτανη, αυτός αρνήθηκε. Η Πολιτεία είχε την δυνατότητα, βάσει του νόμου,να παρακάμψει τον πρύτανη αλλά προτίμησε να μην ασκήσει αυτήν την εξουσία, που της παρείχε ο νόμος. Ο Αντώναρος εδήλωσε όταν ρωτήθηκε σχετικά, ότι δεν είναι δουλειά του Πρωθυπουργού το Πανεπιστημιακό Ασυλο. Αποφεύγω να χρησιμοποιήσω τα πρέποντα επίθετα στις λέξεις "πρύτανις" "Πολιτεία", "Πρωθυπουργός" γιατί ίσως παραβώ τον νόμο και σε εμένα μάλλον δεν θα "την χαρίσουν". Απλώς παραθέτω την είδηση. Τα συμπεράσματα έπονται.

10:22 π.μ.  
Blogger Dion.M. said...

Τι θέλω να πω¨Υπάρχει αντίδοτο αλλά δεν εφαρμόζεται. Ο Σαρκοζύ αντιμετώπισε την Εξέγερση στο Παρίσι και ήταν ο βασικός λόγος που κέρδισε τις εκλογές. Το ίδιο -και πολύ πιο αποφασιστικά- είχε κάνει η Θάτσερ δύο δεκαετίες πριν. Εδώ ούτε τον χουλιγκανισμό δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν... Και ας μην νομίζουμε ότι ο χουλιγκανισμός είναι άσχετος με τους κουκουλοφόρους...

10:30 π.μ.  
Blogger drunk tank said...

δυστυχώς κάποιοι βολεύονται με την ύπαρξη των κουκουλοφόρων ταραχοποιών.
όπως βολεύονται με την ύπαρξη των βανδάλων των γηπέδων.
ή με την παρουσία γνωστής παράταξης στα πανεπιστήμια...
ή με τη διατήρηση του ασύλου...κακοποιών και όχι ιδεών.

αλλά όταν δεν υπάρχει πολιτικη βούληση...

...όταν δεν υπάρχει αρετή...

χαθήκαμε σε μία κίβδηλη δημοκρατία


υγ: κρίμα που η μιζέρια έχει σπιλώσει ακόμα και τις γιορτινές αυτές ημέρες

υγ2: σας εύχομαι καλά χριστούγεννα, προσωπική και οικογενειακή ευτυχία. πάντοτε με υγεία και αισιοδοξία!

5:49 μ.μ.  
Blogger Dion.M. said...

Καλά Χριστούγεννα φίλοι και χαρούμενες γιορτές.

Εύχομαι αίσιον και ευτυχές το νέον έτος.

Αυτό το "αίσιον", που μας έλειψε τις τελευταίες μέρες.

6:21 μ.μ.  
Blogger Dion.M. said...

Θεωρώ σκόπιμο να αναφερθώ στο άρθρο του καθηγητή κ. Θεοδόση Τάσιου στο "Βήμα" εδώ και στο άρθρο του Απόστ. Δοξιάδη στα "Νέα" εδώ

Και τα δύο τα θεωρώ εύστοχα.

10:34 μ.μ.  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Το άρθρο τα λέει πολύ καλά, πόσο μάλλον που υπήρξα ένα από τα θύματα των "παράπλευρων απωλειών". Μία μέρα θέλησα να κατεύω στο κέντρο αλλά οι "εξεργεμένοι" είχαν κάνει κατάληψη στις γραμμές του τραίνου. Λες και φταίει το τραίνο ή επιβάτες του για το φόνο του παιδιού...

3:59 μ.μ.  
Blogger MelidonisM said...

Εγώ θα πρόσθετα

"Θέλει αρετή και τόλμη η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ"

Σε περιμένουμε ξανά Dion

απ' την Κερκυραϊκή γή

2:15 μ.μ.  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

7.5 χρόνια αργότερα, ο τότε Υπουργπός εσωτερικών που άφησε τους πρόγονους των αγανακτισμένων, πως αλλιώς να τους αποκαλέσω; να κάψουν τη μισή Αθήνα είναι Πρόεδρος της Δημοκρατίας...

"η αντιπολίτευση υποκριτικά το βάφτισε αστυνομική καταστολή." πλέον είναι κυβέρνηση και έχει ψηφίσει νόμο για να βγαίνουν οι τρομοκράτες από τη φυλακή που είναι τόσο χαλαρός που τον χρησιμοποιούν πάρα πολλοί καταδικασμένοι όπως ο πρώην Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Παπαγεωργόπουλος...

"Όταν, μαζί με τις καταστροφές, άρχισε η λεηλασία, τα κανάλια τόνιζαν τη συμμετοχή μεταναστών. " Είναι τυχαίο ότι πλέον η Χρυσή Αυγή είναι τρίτο κόμμα;

"Δεν έχω να προσθέσω τίποτα περισσότερο, απλώς αναρωτιέμαι... Οταν έχει καθιερωθεί το "άβατο των Εξαρχείων" για πολιτικούς και αστυνομικούς, όταν έχουν γίνει τόσες επιθέσεις, προπηλακισμοί, γιαουρτώματα, αλλά και βαρύτατοι τραυματισμοί. Οταν γίνονται επιθέσεις ακόμα και στα συνεργεία που έκαναν δοκιμαστικές γαιωτρήσεις για το σχεδιαζόμενο μετρό-"για να μην αλλάξει ο χαρακτήρας της περιοχής"- και όλα αυτά με την ανοχή της Πολιτείας... Τότε, το πότε θα χυθεί αίμα δεν είναι απλώς θέμα χρόνου;"
Ευτυχώς ακόμα δεν έχει συμβεί...

5:59 μ.μ.  
Blogger Dion.M. said...

Σε ευχαριστώ για το σχόλιο, παλιέ μου φίλε ΙωάννηΚ. Συμφωνούμε. Κόντευα να το ξεχάσω αυτό το blog.

7:58 μ.μ.  
Blogger Γιάννης Καραμήτρος said...

Χαρά μου και είναι μία καλή ευκαιρία να αρχίσεις να ποστάρεις κείμενα :)

8:26 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home